Czy naprawdę otrzymuję nowe zęby w jeden dzień? Jak to możliwe?

Tak, pacjent otrzymuje nowe uzębienie w ciągu jednego dnia. To wydaje się niesamowite, ale jest możliwe dzięki dwóm warunkom:

Po pierwsze, Protokół Malo Clinic All-on-4 jest opatentowaną procedurą, która jest realizowana krok po kroku z wykorzystaniem konkretnych kompatybilnych komponentów wysokiej jakości. To pozwala na sprawne przeprowadzenie zabiegu i daje pełne bezpieczeństwo pod względem medycznym.

Po drugie, Frankowski-Malo Clinic dysponuje własnym znakomicie wyposażonym laboratorium, dzięki czemu most mocowany na implantach wykonuje się na miejscu tuż po wykonaniu zabiegu implantacji. Technik ściśle współpracuje z lekarzem i pacjentem, nie ma konieczności wysyłania pracy do zewnętrznej pracowni protetycznej, co znacznie skraca czas wykonania całej pracy.

Czy zabieg All-on-4 wykonuje się pod narkozą?

Z reguły nie ma takiej konieczności. Zabieg nie wymaga głębokiego uśpienia, wystarczy znieczulenie miejscowe. Aby obniżyć poziom stresu (który jest naturalny w takich sytuacjach), pacjent otrzymuje specjalne leki uspokajające. W trudnych przypadkach zabieg można wykonać w narkozie lub tzw. sedacji. Często jest to też kwestia decyzji pacjenta.

Czy będę odczuwał jakikolwiek ból po umieszczeniu implantów?

Większość pacjentów, u których wszczepiono implanty dentystyczne, doświadcza łagodnego dyskomfortu po zabiegu. Znieczulenie zwykle trwa nieco dłużej niż sam zabieg, więc większość pacjentów nic nie poczuje aż do następnego dnia. Niektórzy mogą doświadczyć niewielkiego obrzęku i krwawienia, ale stanowi to część procesu gojenia i jest całkowicie normalne. Jeśli pacjent odczuwa ból, można go łatwo uśmierzyć za pomocą zwykłych środków przeciwbólowych, ew. tych otrzymanych w klinice.

Nie należy jednak przyjmowali pochodnych aspiryny dopóki tkanka się nie zagoi, gdyż kwas acetylosalicylowy może powodować powikłania krwotoczne. Dodatkowe zalecenia pacjenci otrzymują przed i po zabiegu razem z dokumentacją. Każdy pacjent ma również czas na omówienie swoich pytań i wątpliwości z chirurgiem.

Ile czasu spędzę w gabinecie w dniu zabiegu? Jak wygląda taki dzień?

Wszystko zależy od skomplikowania zabiegu i jego zakresu. Zabieg wszczepienia implantów najczęściej zaczynamy o godz. 9.00, trwa kilka godzin. Potem pacjent odpoczywa w specjalnym pokoju, na wygodnej kanapie pod kocykiem. Może oglądać telewizję lub spać i relaksować się, chłodzi okolice operowane przy użyciu specjalnego sprzętu i otrzymuje lekkie posiłki płynne oraz napoje.

W tym czasie technicy przygotowują most, który po wcześniejszych przymiarkach będzie zamocowany na wszczepionych implantach. Kiedy most jest gotowy, najczęściej w późnych godzinach popołudniowych, lekarz zakłada go pacjentowi, dopieszczamy szczegóły i gotowe! Można iść do domu z nowym uśmiechem na ustach 😊

Jak będę się czuć po zabiegu?

W kilka dni po zabiegu może wystąpić obrzęk lub lekkie zasinienie. Pacjenci najczęściej nie odczuwają bólu, lecz niekiedy lekki dyskomfort w ustach. Organizm jednak dość szybko adaptuje się do nowych warunków. W ciągu kilku dni pacjenci przyzwyczajają się do nowej jakości, choć czasem trwa to nieco dłużej. Wszystko jednak zależy od indywidualnych predyspozycji pacjenta. Nikt nie przechodzi rekonwalescencji tak samo. Ważne, aby ściśle stosować się do zaleceń lekarza i przyjmować wszystkie zlecone leki.

Czy w dniu zabiegu może mi towarzyszyć bliska osoba?

Oczywiście. Zachęcamy, by ktoś bliski umilał pacjentowi czas w trakcie oczekiwania na pracę protetyczną. Niemniej, cały zespół bardzo się stara, aby każdy  pacjent czuł się komfortowo i bezpiecznie. Częstujemy nie tylko lekami, ale też uśmiechem i dobrym słowem 😊

Jak długo będę dochodzić do pełnej formy po zabiegu?

Wszystko zależy od indywidualnych cech pacjenta, ale z reguły już w ciągu kilku dni pacjenci zaczynają  normalnie funkcjonować, a po kilku tygodniach właściwie nie odczuwają żadnych dolegliwości.

Jak mam dbać o moje nowe zęby All-On-4?

O most na implantach dbamy tak jak o swoje własne zęby. Istnieją jednak specjalne szczoteczki i narzędzia, które mogą ci to ułatwić. Początkowo pacjenci powinni używać szczoteczki do zębów z kątową szyjką, co ułatwi dotarcie do miejsc, do których trudno dotrzeć zwyczajną szczoteczką. Później wystarczy zwykła miękka szczoteczka. Zalecamy również stosowanie nici dentystycznych i szczoteczek międzyzębowych, aby oczyszczać przestrzeń między mostem a dziąsłem. Należy czyścić zęby i przestrzenie co najmniej 2 razy dziennie.

Oprócz codziennego dbania o zęby konieczna jest regularna wizyta u higienistki, która zdejmie konstrukcję i dokładnie oczyści konstrukcję i tkanki pacjenta. Taka profesjonalna higienizacja implantologiczna powinna odbywać się co 6 miesięcy. Dzięki temu nowe zęby będą służyły wiele lat i zapobiegniemy infekcjom wokół implantów. Co istotne, tylko wtedy gwarancja na pracę zachowuje ważność.

Masz więcej pytań na temat pielęgnacji implantów dentystycznych? Chcesz dowiedzieć się więcej
o procedurze lub innej kwestii związanej z procedurą All-On-4? Więcej informacji można uzyskać kontaktując się z Kliniką Frankowski-Malo pod numerem +48 58 622 06 26 lub +48 669 332 555. Pacjenci mogą również wypełnić formularz zapytania online, aby uzyskać więcej informacji. Skontaktujemy się z Tobą tak szybko, jak to możliwe.